حضرت زینب (س) چگونه ودیعه امامت را صحیح و سالم به صاحبش تحویل داد؟
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۱۴۹۵
استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زینب کبرى(س) یک نمونه برجسته تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکى از مهمترین مسائل تاریخ نشان میدهد. ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -
حجتالاسلام عبدالرضا آقاجری در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: حضرت زینب کبرى (س) یک نمونه برجسته تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکى از مهمترین مسائل تاریخ نشان میدهد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: اینکه گفته میشود در عاشورا و در حادثه کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد عامل این پیروزى، حضرت زینب(س) بود،حادثه نظامى با شکست ظاهرى نیروهاى حق در عرصهى عاشورا به پایان رسید اما آن چیزى که سبب شد این شکست نظامى ظاهرى تبدیل به یک پیروزى قطعى دائمى شود از منش زینب کبرى بود.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نقشى که حضرت زینب(س) بر عهده گرفت موضوع بسیار مهمى است، این حادثه نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن حوادث مهم تاریخى قرار دارد.
پژوهشگر حوزه و دانشگاه بیان کرد: در هر امرى اگر انسان با روش خاص حرکت کرده و به آن نظم دهد تا به نتیجه مطلوب و نهایى برسد، این هنرمندى است.
شهر قم در روز میلاد حضرت زینب (س) غرق در نور و شادی شدآنچه سبب شد حضرت زینب (س) در قله معرفت قرار گیردبررسی صحتوسقم شرط ازدواج حضرت زینب (س)/ فرزندان بانوی پیامآور کربلا چه کسانی بودند؟مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت زینب(س) در سفر آسمانى خود با سه خطر بزرگ مواجه بوده است یکى از بین رفتن و توجیه کردن خون سیدالشهدا(ع) از طرف دشمنان، دیگرى ادامه خلافت غاصبانه و سوم حفظ امانتهایى که به او سپرده شده بود.
آقاجری عنوان کرد: حضرت زینب(س) باید ودیعه امامت را که از جانب برادرش امام حسین(ع) به او واگذار شده صحیح و سالم به صاحبش تحویل دهد و دیگر اینکه جان کودکان، دختران و بیمار عزیزیش على بنالحسین(ع) را به قیمت جان خود حفظ کند.
وی با بیان اینکه این سوال مطرح می شود که این بانوی پاکدامن چه شیوهاى برگزیند تا این سه خطر را دفع کند، گفت: حضرت زینب(س) با الهام از فکر بلند و ایمان قوى دو شیوه حساس و مهم را انتخاب مىکند که یکى حضور در صحنه مبارزه، سیاست و اجتماع مخوف آن زمان و دیگرى شیوه تبلیغ در زمان اسارت است.
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه سیاست در نگاه حضرت زینب(س) اداره جامعه بر اساس عدل است نه فریبکارى، گفت: حضور زینب(س) در صحنههاى سیاسى از کوفه تا شام و از شام تا مدینه در پى از دست دادن یک برادر یا به خاطر چند عزیز نیست بلکه از دیدگاه این بانو مسئله اسلام و کفر، ایمان و نفاق و اصل خلافت مطرح است.
پژوهشگر حوزه و دانشگاه ادامه داد: حرکت زینب (س) مفهوم گستردهاى دارد و در اعماق خود تصمیم راسخى را نشان مىدهد که بر آن است تا حکومتى به ناحق غصب شده را بازستاند و امتى را که به جاهلیت گذشته خود باز گشته به راه اعتدال آورد.
مدرس حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حضرت زینب (س) در کوفه مردم را متوجه اصل امامت کرده، در مجلس ابنزیاد، این جنایتکار را محکوم مىکند، خشم این ظالم تحریک مىشود تصمیم به قتل امام زینالعابدین (ع) مىگیرد، اما زینب (س) خود را سپر قرار داده، مىفرماید: «اگر تصمیم بر قتل او دارى باید از جسد من بگذرى و اول مرا بکشى.
آقاجری افزود: در شام و مدینه نیز مردم را علیه حکومت وقت مىشوراند و مردم با فرستادن نفرینها و حرکتهاى مبارزاتى مخفیانه متاثر مىشوند و زینب در هر فرصتى وضعیت خلافت را به تصویر مىکشد و مفاسد را افشاگرى مىکند.
وی خاطرنشان کرد: حضور حضرت زینب (س) در صحنه سیاست یعنى تحکیم اسلام در جامعه که این مسئله هم به دوش مرد است و هم مربوط به زن، جز آن که هر وجودى چون داراى ظرفیتى خاص است شیوه خاص نیز باید طى کند، زن از دیدگاه اسلام آنجا که لازم شود باید در جامعه حضور داشته باشد اما با شرایط ویژه خود که حفظ عفت، ایمان، خود نباختن در برابر هر اجنبى، دفاع از حق، عدالت و ولایت است.
انتهای پیام/452/ش
R7854/P/S6,62/CT1منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید صادق جولا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری محفل شعر گویشی با حضور شاعران بختیاری، عربی و دزفولی در آستانه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.
وی افزود: «این محفل شعر، فرصتی برای نمایش غنای فرهنگی و هنری دزفول و تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خواهد بود. شاعرانی از گویشهای مختلف، اشعار خود را تقدیم حضرت میکنند و این، نمادی از وحدت و همدلی در پرتو محبت اهل بیت (ع) است.
جولا گفت: برنامههای چاووشیخوانی و آیین پا منبری، که از سنتهای دیرینه دزفول است هم در این مراسم اجرا خواهد شد. حضور مدیرکل ارشاد خوزستان، رییس حوزه هنری استان و فرماندار دزفول، نشان از اهمیت این رویداد دارد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ادامه داد: شهر دزفول قدمگاه حضرت رضا (ع) محسوب میشود و همواره میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی بوده که فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت پیوندهای معنوی جامعه است. از هنرمندان و شاعران شهرستان دعوت شده تا با حضور خود، به این مراسم غنا بخشند. همچنین، خدام آستان حضرت محمد بن موسی کاظم معروف به حضرت سبزه قبا (ع) با لباسهای سنتی، در این مراسم حضور داشته و به اجرای مراسم در قدمگاه ایشان می پردازند.
کد خبر 6094918 فاطمه میرزا جعفری